26 Ağustos 2015 Çarşamba

Azerbaycan Tıp Üniversitesi

AZERBAYCAN TIP ÜNİVERSİTESİ
 AZERBAYCAN TIP ÜNİVERSİTESİ
  AZERBAYCAN TIP ÜNİVERSİTESİ HARÇ ÜCRETLERİ

Tıp Fakültesi   4000 Dolar(1 .sınıf)
Diş fakültesi    4000 Dolar(1 .sınıf)
Eczacılık         4000 Dolar(1 sınıf)

Hazırlık Sınıfı      3.500 Dolar
Firma ücretimiz   1.200 Dolar
Azerbaycan Tıp Üniversitesi 'ninEğitim Dili Azerice İngilizce ve Rusçadır

Lazım Olan Belgeler:
12 Fotoğraf 3*4 (Arkaplan Kırmızı)
Lise Diploması Aslı ve Noter tastiği
Sınav Sonuç Belgesi
Sicil Kaydı
Pasaport Fotokopileri (ön.arka ve vize sayfaları)
Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
Sağlık Raporu


Azerbaycan Tıp Üniversitesi Hakkında Genel Bilgiler
Azerbaycan Tıp Üniversitesi Azerbaycan Cumhuriyeti’nde kurulan en eski üniversite olan Bakü Devlet Üniversitesi bünyesinde biri olarak 1919 yılında açılan dört fakülte arasında yer alan Azerbaycan Tıp Fakültesi zamanla gelişerek, günümüzde kaliteli eğitimi ve uluslararası bilim çevrelerince tanınmış akademisyenleriyle prestijli bir konuma sahip olanAzerbaycan Tıp Üniversitesi’ne dönüşmüştür. 1919 yılına kadar dayanan köklü bir tarihe sahip olan Bakü Tıp Fakültesi,  döneminde başarılı cerrahlarından İ. Razumovski’nin de büyük çabasıyla üç ayda eğitime hazır hale gelmiştir. Azerbaycan Bakü Tıp Fakültesi kurulmasında; Prof. İ.Şirokoqorov, Prof. F.İlyin, Prof. L.Levin, Prof. N.Uşinski, Prof. K.Malinovski, Prof. M.Çlenov, Prof. S.Davidenkov ve Prof. P.Rostovsev gibi akademisyenlerin çalışmalarının da etkisi büyüktür. Bakü tıp alanında birçok çalışma yapan fakülte, 1922 senesinde ilk mezunlarını 30 kişi olarak vermiştir. 1939 senesinde Azerbaycan Tıp Üniversitesi’nin kurulmasını sağlayan Tıp Enstitüsü, Sovyetler Birliği Halk Meclisi’nin kararıyla açılmış ve fakültenin eğitim kalitesi daha da artmıştır. Eğitim kalitesi haricinde eğitim çeşitliliğini de arttırmayı başaran okul, kısa süre içerisinde Azerbaycan tıp üniversiteleri içinde özel bir konuma sahip olmuştur. Bakü Tıp Enstitüsü 1940’lı yıllarda 3 fakültesindeki 45 bölümü ile devrinin çok ilerisinde eğitim vermeye başlamıştır. Enstitü Azerbaycan halkından büyük ilgi görmüş ve okulun öğrenci sayısı 500’ü geçmiştir. 40 profesör, 45 doçent ve 137 asistandan oluşan bir eğitim kadrosuna sahip olan enstitü, Azerbaycan tıp çevrelerinin haklı saygısını da kazanmıştır. 1985 ile 1999 seneleri arasındaki dönemde enstitü Azerbaycanda eczacılık eğitimi başta olmak üzere birçok tıp dalında üst düzey eğitim verdiği gibi 55 kitap, 138 eğitim bildirisi ve 122 bilimsel araştırma yayımlamayı da başarmıştır. 1991’de Azerbaycanda fizik tedavi bölümü eğitimi ile alanında lider bir konuma sahip olan enstitü, Sovyetler Birliği’nin dağılarak Azerbaycan’ın yeniden tam bağımsızlığını kazanmasının arından Azerbaycan Tıp Üniversitesi ismini almıştır.
Azerbaycanda diş hekimliği eğitimi ile günümüzde Türkiye’den de birçok öğrencinin ilgisini çeken Bakü Tıp Üniversitesi; 6 yurt, 4 hastane, 6 eğitim binası, kapalı yüzme havuzu, 200 ve 500 kişiler konferans salonları, bilimsel araştırma , spor alanları, çeşitli klinikler, kütüphane ve daha pek çok tesise sahiptir. Azerbaycan eczacılık bölümü tercihlerinde öncelikli seçim haline gelen Azerbaycan Tıp Üniversitesi, uzun yıllardır yaptığı gelişim çalışmaları ile Azerbaycan fizyoloji bölümü eğitimiyle de dikkat çekmektedir.
Yurtdışı eğitimin alanında sahip olduğu uluslararası anlaşmalarla yetkili ofis statüsüne sahip olan Azertürk Yurtdışı Eğitim, Avrupa standartlarında yükseköğretim programları sunan Azerbaycan Tıp Üniversitesi’ne kontenjan sorunu yaşamadan girme imkanı sunuyor. Danışmanlık, yerleşim, kayıt, kabul ve karşılama hizmetleri ile uygun fiyatlı çözümleri buluşturan Azertürk, kaliteli eğitimi makul fiyatlarla sunmayı kendine misyon edinmiştir. Azertürk Yurtdışı Eğitim’nin güvenilir ve kaliteli hizmetleriyle yurtdışı eğitiminizi rahat bir şekilde almak için bizimle iletişime geçin.
Fakülte ve Bölümler
Azerbaycan Tıp Üniversitesi, iki tıp fakültesine sahip bir eğitim yapısına sahiptir. Üniversite bünyesindeki diğer fakülteler; Eczacılık Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Fakültesi, Askeri Tıp Fakültesi’dir.
  • Tıp Fakültesi 1: Uzman akademisyenlerin eğitim verdiği fakültede, oldukça kapsamlı ve üst seviyeli eğitim verilmektedir. 1824 öğrenciye ev sahipliği yapan fakültede; 31 profesör, 18 öğretim görevlisi, 82 doçent ve 166 asistan bulunmaktadır. Öğrenciler çocuk sağlığı ve hastalıkları, epidermiyoloji, modern tanılama, kardiyoloji, mikrobiyoloji ve akciğer hastalıkları gibi dallarda eğitim görmektedir.
  • Tıp Fakültesi 2: Fakültede eğitim gören 1653 öğrencinin 240’ı yabancı uyrukludur. 86 profesör doktor, 80 asistan doktor, 16 öğretim görevlisi, 79 doçent doktor, 1 albay, 1 eğitmen, 1 akademisyenden oluşan akademik kadro öğrencilere eğitim vermektedir. 3. sınıfa kadar temel bir eğitim alan fakülte öğrencileri, 4. sınıftan itibaren hastane ve kliniklerde uygulama eğitimi almaktadır. Fakültenin 6. sınıf derslerinin tamamı uygulamalı eğitim ile ilgilidir.
  • Diş Hekimliği Fakültesi: Azerbaycan diş hekimliği fakültesi olarak 1954 senesinde ğeitim hayatına başlayan fakülte, günümüzde saygın bir konuma sahiptir. Fakültede diş hekimliği eğitimi haricinde ağız, çene ve yüz cerrahisi, ağız mukoza hastalıkları, diş hastalıkları ve komplikasyonları başta olmak üzere birçok farklı alanda eğitim programları bulunmaktadır. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu birçok ülkeden gelen 350 öğrenciyle birlikte toplam 1100 öğrenciye eğitim veren fakültede; 14 profesör doktor, 42 profesör, 24 kıdemli öğretmen, 33 eğitmen, 29 asistan profesör, 23 laborant görev yapmaktadır.
  • Eczacılık Fakültesi: 1938 senesinde başlatılan çalışmaların 1941 yılında sonuç vermesiyle Azerbaycan Tıp Enstitüsü bünyesinde kurulan fakülte, alanında Azerbaycan’ın en kaliteli okulu olarak adlandırılmaktadır. Avrupa standartlarında eğitim veren fakülte, öğrencilerine geniş sportif ve sosyal imkanlar da sağlamaktadır. Eğitimi Azerice, Rusça ve İngilizce olarak veren fakülte, 4 yıllık lisans programları sunmaktadır. 350 öğrencisi olan fakültenin 9 bölümü bulunmaktadır.
Bölümler
  • Tıp Genel 6 yıl
  • Diş Hekimliği Fakültesi 5 yıl
  • Eczacılık 4 yıl
  • Pediatri 6 yıl


 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Fakültesi: 1936 yılında Sovyetler Birliği’nde ortaya çıkan çocuk doktoru ihtiyacının giderilmesine yönelik kararlar ile kurulan fakültenin günümüzde 1250 öğrencisi bulunmaktadır. Fakülte öğrencilerine; 27 profesör doktor, 56 doçent, 132 asistan, 18 yardımcı doçent eğitim vermektedir. Öğrenciler 3. sınıftan itibaren uygulama eğitimlerini Türkiye, Almanya ve Bulgaristan gibi ülkelerde alma imkanına sahiptir. Ayrıca öğrencilere fakülte dışında Bakü çevresindeki çeşitli çocuk hastanelerinde ve Pediatrik Bilimsel Araştırma Enstitüsü’nde eğitim görme seçeneği de sunulmaktadır.

azerbaycan tıp üniversitesiazerbaycan tıp üniversitesi ücretleriazerbaycan tıp üniversitesi taban puanları
azerbaycan diş hekimliği fakültesiazerbaycan tıp üniversitesi kayıtazerbaycan tıp üniversitesi denkliğiazerbaycan eczacılık fakültesiazerbaycan tıp üniversitesi denklik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder